.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
افزایش بيماري كليوي در استان گيلان
رئيس كميته بيماران خاص گيلان از افزايش آمار بيماران مزمن كليوي به علت فرسوده بودن شبكه‌هاي آب شهري در اين استان خبر داد. به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس،اكبر درزي در رشت افزود: آمار بيماران مزمن كليوي كه هنوز به مرحله دياليز شدن نرسيده‌اند، در گيلان رو به افزايش است و از اهم دلايل آن استفاده از آبهاي آلوده و سنگين مخصوصاً به علت فرسوده بودن شبكه‌هاي شهري و نيز عفوني شدن بدن در اثر بيماري‌هاي مختلف است.

رئيس كميته بيماران خاص گيلان از افزايش آمار بيماران مزمن كليوي به علت فرسوده بودن شبكه‌هاي آب شهري در اين استان خبر داد.
 
به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس،اكبر درزي در رشت افزود: آمار بيماران مزمن كليوي كه هنوز به مرحله دياليز شدن نرسيده‌اند، در گيلان رو به افزايش است و از اهم دلايل آن استفاده از آبهاي آلوده و سنگين مخصوصاً به علت فرسوده بودن شبكه‌هاي شهري و نيز عفوني شدن بدن در اثر بيماري‌هاي مختلف است.
وي تصريح كرد: اين افراد كه كليه‌هايشان نيمه‌فعال و يا تقريباً غير‌فعال شده، ممكن است از داروهاي مخصوص بيماران دياليزي استفاده كنند، اين گروه جزو بيماران خاص تلقي نشده و از دفترچه‌هاي بيمه رايگان مختص بيماران خاص برخوردار نيستند.
درزي اظهار داشت: در صورت اطلاق اين گروه به بيماران خاص و نيز صدور دفترچه بيمه و درمان رايگان، از ازدياد آمار بيماران خاص جلوگيري اصولي شده و از تحميل مخارج سنگين بر خانواده‌ها و دولت هم كاسته مي‌شود.
معاون سياسي ـ امنيتي استانداري گيلان ادامه داد: بيماران دياليزي 5 هزار و 300 بار و در هر بار به مدت 4 ساعت در 11 بخش درمانگاه‌هاي همو‌دياليز استان مورد دياليز قرار مي‌گيرند كه هزينه سنگيني بر آن‌ها تحميل مي‌شود.
درزي تصريح كرد: در حال حاضر براساس آمار موجود برابر پرونده‌هاي ثبت شده در انجمن بيماران كليوي، 413 بيمار پيوند كليه، 482 بيمار دياليزي و 88 بيمار كليوي مزمن در گيلان وجود دارد، بيماران پيوند كليه مدت‌ زيادي جزو بيماران خاص محسوب نمي‌شدند و از خدمات خاص‌ دولت نيز برخوردار نبودند، اما اكنون آن‌ها نيز جزو بيماران خاص به حساب مي‌آيند.
وي با اشاره به اين كه عنوان بيماري خاص يك نگرش جهاني است، در خصوص واگذاري مسئوليت اين كميته به معاونت سياسي ـ امنيتي استانداري‌ها ادامه داد: عنوان بيماري خاص به بيماري‌هايي اطلاق مي‌شود كه غير‌قابل درمان‌ هستند مانند بيماري تالاسمي ماژور، هموفيلي و دياليز كه در چندين سال گذشته در هيئت وزيران به تاييد رسيد و براساس مصوبات هيات وزيران، رياست كميته بيماران خاص استانها به معاونين سياسي تفويض شده و دبيري كميته بيماران خاص به مديران كل امور اجتماعي و انتخابات واگذار شده است.
درزي در پايان گفت: بيماران خاص از امكانات دولتي نظير دفترچه‌هاي رايگان، بيمه خدمات درماني و اخيراً نيز از كارت هوشمند درمان برخوردار مي‌شوند كه از اين كارت‌ها در مرحله اول براي تأمين داروي بيماران و در مرحله دوم جهت ويزيت توسط پزشكان استفاده خواهد شد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.153 seconds.